typische zondag - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu typische zondag - Reisverslag uit Rauhalahti, Finland van Irene Dijksterhuis - WaarBenJij.nu

typische zondag

Blijf op de hoogte en volg Irene

17 September 2017 | Finland, Rauhalahti

Hoewel Ines gisteren vroeg of ik mee ging lunchen met twee meiden uit de UK, word ik pas om 11 uur wakker, dus ontbijt/brunch ik liever thuis. Vandaag is de dag van lekker niksdoen. Ik besteed een paar uur aan studie, ik kijk een documentaire (What the Health, goede aanrader!) en ik kom de hele dag lekker mn bed niet uit! M'n spierpijn is nogal aanwezig, dus het is goed om gewoon even een rustig dagje te hebben. Stiekem vind ik het jammer om het bezoekje aan de spa te missen (hier vlak bij ons appartement), maar daar komt vast nog wel een ander moment voor.
Het voelt goed om even dingetjes te doen die moeten gebeuren. Afval wegbrengen, afwassen (er stond echt een mega berg afwas), financiën bijwerken etc.
De komende week staan er weer een aantal leuke dingen op het programma. Morgen een hike met een studievereniging, dinsdag een wandeling naar en bezoek aan de Puijo toren, woensdag een feest, donderdag niks en vrijdag skypen met Fleur en Elize, misschien gaan zij namelijk langskomen :)
Ik voel me steeds meer thuis in Kuopio en in mn huis en dat is fijn. De muren hangen vol met briefjes, foto's, kaarten, m'n startnummer+medaille en een aantal patches (voor op de overal die ik niet heb ;))
Helaas heb ik nog helemaal niks van mn 'vriendinnen' in Nederland gehoord. Best wel teleurstellend en ik zit er best wel mee...
Stay positive: ik heb Dieuwertje, familie en Lux, die wél geïnteresseerd zijn in wat ik doe en hoe het met me gaat :)

Als afsluiting een mooie bijbeltekst: Maar de Heilige Geest brengt ons tot betere dingen: liefde, blijdschap, vrede, geduld, vriendelijkheid, mildheid, trouw, tederheid en zelfbeheersing. Er is geen wet die zulke dingen veroordeelt. - Galaten 5:22-23

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Irene

Een blog om mijn reizen op te kunnen bijhouden. Het lijkt me leuk om anderen op de hoogte te houden met waar ik mee bezig ben en wat ik meemaak. Mijn eerste reis zal naar Rwanda zijn, om het project Mwana Ukundwa (geliefd kind) te kunnen bezoeken. De tweede reis waar ik verslag van zal gaan doen zal gaan over mijn minorperiode in Finland! Ik ga daar 4 maanden studeren aan de University of Eastern Finland, in Kuopio. Superveel zin in!

Actief sinds 01 April 2017
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 55344

Voorgaande reizen:

21 Juli 2018 - 04 Augustus 2018

Oostenrijk met het gezin

14 Februari 2018 - 18 Februari 2018

Citytrip Berlijn

28 Augustus 2017 - 20 December 2017

Studeren in Finland!

31 Juli 2017 - 14 Augustus 2017

Rwanda - Mwana Ukundwa

Landen bezocht: